domingo, 20 de julio de 2008

12 Hores de Salt

Aquest cap de setmana es disputaven les II 12 hores de resistència en Btt de Salt , Girona, allà em presento a les 6 de la tarda per formalitzar la inscripció individual. Poc a poc van arribant més participants i coneguts, Noe, Ribi, Alpcross managers, Ro, Kore, Carras, Carol, Sandra, Epic, montem la carpa Alpcross i allà ens instal.lem tot i ultimem preparatius.
A les 8 en punt es dona la sortida, no som massa gent , diria que si arribem a 40-50 és tot un éxit i el exelentíssim i pintoresc Alcalde de Salt ens comunica que tripliquem la participació del 1er any, menys mal sinó 4 gats.
La cursa és un pel peculiar, ja que si corres amb equips han de correr diversos o tots els membres a l´hora, i la 1a volta és per un circuit de 28 km i la resta per un circuit de 18 km, així doncs es dona la sortida i com sempre ritme copa del Món, de pla només n´hi ha a la sortida, tota la resta pujades trialeras, baixades trialeras, pujades a peu, d´infart, penso que si les 12 hores han de ser així a la 1era volta agafo trastos i em retiro, faig els 28 km amb 1.40 h, vaig dels 9 primers i porto a tiro al de davant, però no vaig a ritme 12 hores, el pulsometre ja ha marcat alguns 192 ppm i 168 de mitja, si volem acabar haurem d´afluixar. Comencem a donar voltes al circuit curt de 18 km, per més inri hem de travessar un riu que arriba l´aigua fins sota els genolls 2 cops per volta i és amplet el ditxós riu, així doncs bixi sota l´aixella i a mullar-se els peus , hi ha una pujada dura d´asfalt i 3 pujadetes rollo trialera que has d´anar sortejant rocs, això no li senterà massa bé als meus ronyons, les 2 baixades son tipus corriol tancat d´on surten senglars contradirecció en ambdós sentits, conills que semblen cangurs ja que amb les llums es queden aturdits i lo únic que fan és un salt de mig metre quan els passes pel costat (curiós no ho havia vist mai) i amb l´ajuda de les hope vision puc recuperar molt temps ja que baixo per allà a tant com puc, a la 1a volta del circuit curt ja començo a doblar gent que s´habia quedat molt encallada a les zones tècniques del circuit llarg, i a la que faig la 2a volta al circuit curt ja em trobo a la Carol que em diu que si vaig bé, li comento que jo ja enfilo la 3a volta i queda sorpresa,també rodo una estona amb un grup de nanos que corren per equips que vaig deixant enrera, es pensaven que jo també rodava en equip però quan es donen compte que els porto una volta de ventatge ja desisteixen d´agafar-me roda així vaig rodant a bon ritme a les pujades trialeres plat petit per dosificar i no castigar massa l´esquena i a les baixades i al pla a recuperar, em sento còmode de cames , però l´esquena em comença a donar molèsties, ja porto uns 90 km una mitja de 17 ,5 i paro per menjar i fer-me unes fregues de voltaren, sembla que la cosa va millor però a la trialera de pujada torno a notar més molèsties, i no puc apretar, les trialeres de pujada les he de fer a peu, això em desmoralitza molt, ja que ara vaig entre els 6-7 primers i el ritme bastant semblant al del principi, en l´últim tram em trobo al Ribi, xerrem, li comento que tinc molèsties i no me la vull jugar, em diu si el puc estirar fins a meta i així ho fem , em poso a tirar a plat pel pla per on abans rodaba normalment a 28 ara anem rodant a 36-38 km/h, em despedeixo d´ell em quedo una volta més per comptar-li la diferència amb el segon, son les 3 de la matinada , el Robert que anava segon i té problemes amb el canvi ja està a 27 min del Ribi i el Tempo a 35, li comento al Ribi i m´en vaig a la dutxa i a dormir un parell d´hores al cotxe.
Al final comentar la jugada amb tota la familia Alpcorss, disfrutar dels podis que en tots hi hem tingut representants i riure una bona estona amb l´aixelebrat del Temporal.
Satisfet per com van les cames, només falta que curi del tot la lesió de l´esquena i seguir sortint com fins ara, amb una mica de recança per no haber pogut acabar però la setmana sencera que em vaig estar al llit pesava molt i no he volgut arriscar lo més mínim en aquest aspecte, un altre cop serà .
Resultats :

Carol 1a fèmina individual
Carol i Sandra 1a Grup fèmines
Alpcross manager´s 2on classificats per equips
Jaume Ribosa 1er Individiual
Xavi Temporal 2on Individual
L´enhorabona a tots.

Dades de la cursa:
Km 116
Temps 7:05 h
Mitja 17,2 km/h
Pulsassions mitjanes 162
Pulsacions màximes 192

5 comentarios:

Ada Xinxó dijo...

Molt bé Marc!! per ser que encara estàs tocat de l'esquena deu n'hi do!!!

Nosaltres ens hem quedat amb les ganes, volíem venir però al final... un altre cop serà!

Victor Anglada dijo...

eiii!!! mola el riu eh, relaxacio de cames instantania! y la pujada d'asfalt fa pal eh!! al menys a la volta llarga la trialera de baixada es guapisima!!!

l'any que ve potser hi serem....

Marc Masague V. dijo...

Victor el riu els hi va agradar més a uns nenets amb un cotxe que s´hi van fotre dins suposo per esquivar un control d´alcoholemia i allà s´hi van quedar, l´any vinent hi tornarem!
Ada el problema no se si és que estic més tocat de l´esquena o del bolet :)

Noe SLopes dijo...

Con lo bien que se estaba dentro del saco de dormir jijiji

alpcross dijo...

hola marc y hola a todos,

Fue muy divertida la carrera y ademas nos fue d eperlas para preparanos la Transocky.
Que maquina el Ribi, y Francesc fue el mejor acompañante de todos

David Frehner