domingo, 12 de abril de 2009

Investigació zones Escalada prop de casa

Divendres aprofitant que el temps va donar una mica de treva durant el matí ens equipem amb el material d´escalada i ens apropem fins a Puig-Graciós.
Fa temps anant en Btt vaig coincidir amb l`Àngel, un noi de Sta Eulalia que estava participant en un raid, i em vaig fixar que prop de Can Mestret, al camí de Mercaders a dalt a Puigraciós feien un tram de cordes, per tant vaig suposar que allà hi habia un tram d´escalada, però mai m´hi habia apropat per certificar-ho. Així doncs avui tocava sortir de dubtes.

Deixem el cotxe a Puigraciós i enfilem cap a darrera cap al Coll de Can Tripeta, cap a la pista del Grau Mercader que sempre ens ofereix unes magnífiques vistes del Vallès, un cop arribem al grau, agafem un camp a l´esquerra davant de Can Mestret que ens porta cap al Grau Traver, aqui ja comencem a veure tot de vies, algunes equipades amb material antic, però moltes equipades amb para-volts força nous. Les vies son força verticals i no permeten masses concessions, ja que a part d´alguns volats, no trobem masses esquerdes ni ressalts.

El dia no promet massa però per sort les últimes vies de la zona queden arrasarades en una mena de tancat de pedra natural on quedem resguardats del fred i s´hi està prou bé.

Ens equipem i decidim fer una paret no massa alta, pujo primer per una escapatoria per mirar si puc accedir a una cinta que fa de reunió per tal d´escalar en top rope, però la vegetació no m´ho permet, tocarà assegurar la via amb 3 cintes en les 3 plaques que hi trobem. Aprofito per mirar l´estat de les reunions d´altres vies, els parabolts una mica oxidats i units per un cable d´acer d´uns 6mm i una anella que no donen molta confiança. Faig la via i deixo totes les cintes, ara és el torn de la Silvia, ella també ho aconsegueix a la primera, torno a pujar per 3 variants diferents i quan mirem de fer una altre via, hem de desistir, ja que comença a ploure lleugerament i no és plan de mullar-se.

Pluja i més Pluja... quina ràbia... així que dissabte aprofitant la segona treva que ens dona la meteo, decidim anar xino xano a investigar una altre zona d´escalada que tenim prop de casa, es tracta de la Mec, una antiga cantera de pedra granítica d´on n´extreien llambordes per tal de pavimentar els carrers.
Agafem el cotxe, carreguem la Kira, i cap a Caldes falta gent. Deixem el cotxe al costat del camping el Pasqualet, d`allà just travessem el riu, enfilem cap a la dreta per una pista tancada per una cadena, passem pel costat d´una casa i tota l´estona borejant el riu, vinga a tirar amunt. Arribem a la cantera , és un clot excavat a la muntanya, però oh sorpresa, la meitat del clot està tapat de rocs per una esllavissada força recent, així que les vies del sector B totes al traste, fins i tot en una de les roques es podia observar una de les reunions que habia baixat de dalt.

Acabar el matí fent una visita a Caldes de Montbui, balneari, safareig, font del Lleó, l´esglèsia i no sense abans comprar els no menys tradicionals bunyols de vent.